VELASHAPE

Műtétet, balesetet követően kialakuló, esztétikailag csúnyán gyógyuló vagy egyes esetekben funkcionális zavarokat okozó hegek sok esetben korrigálhatók, esztétikailag szebbé, funkcionálisan kevésbé zavaróvá tehetők. 3 féle heget különböztetünk meg:
• Hypertrophiás heg
• Atrophiás heg
• Keloidos heg
A hegek eltüntetésének halványításának módszerei közé tartozik a hegkimetszés és a fagyasztással egybekötött injekciós kezelés is. Néhány esetben sajnos nem lehetséges a hegek kezelése, mivel nincs olyan technika, amellyel garantáltan szebbé tehetők a hegek.

Konzultáció a plasztika sebésszel
A konzultáció alkalmával beszéli meg plasztikai sebészével, hogy melyik heget szeretné korrigáltatni, hogy mikor és hogyan alakult ki a heg (műtét vagy baleset során stb.), milyen eredményt szeretne elérni a hegek kezelésével. Mivel a hegek a keletkezésüket követő 1 évben fokozatosan alakulnak, halványodnak el, ezért ha friss hegről van szó, előfordulhat, hogy plasztikai sebésze „csak” speciális krémeket ad majd, melyek segítik a hegek gyógyulását. Ha hegkorrekcióra van szüksége, a plasztikai sebésznek látnia kell, hogy a testen lévő többi heg hogyan gyógyult, tudnia kell, hogy van-e keloid hajlam, esetleg a családban van-e valaki másnak hajlama a keloid képződésre (hiszen a hajlam örökölhető).
Amennyiben orvosa véleménye szerint van mód az esztétikai probléma szebbé tételére, a hegkorrekcióra, orvosa eldönti, hogy a hegkimetszés vagy a fagyasztással egybekötött injekciós kezelés ,vagy a lézeres kezelés a célravezetőbb az Ön esetében. Injekciós kezelés esetén ismerteti a kezelési technikát, azt hogy milyen eredményre számíthat, és hogy mire kell vigyáznia a beavatkozást követő időszakban. Ha hegkimetszést javasol, a beavatkozást plasztikai sebész fogja elvégezni.

Injekciós kezelés
Ha orvosa az injekciós kezelés mellett döntött, először fagyasztásra kerül sor nitrogén segítségével, ami vérbőséget okoz. Ezt követően a kis mennyiségű szteroidot tartalmazó injekciót helyi érzéstelenítővel kombinálva adja be a kóros szövetekbe. A kezelés után 2-3 héttel az eredmény már látható. Gyakran egy kezeléssel is látványos eredmény érhető el, de az aktuális állapotnak megfelelően több kezelés is szóba jöhet.

A hegek sebészeti kimetszése
Ha orvosa úgy ítéli meg, hogy Önnek a sebészeti kimetszés lesz célravezető, a heg nagyságától és jellegétől függően, lehet, hogy néhány szűrővizsgálaton részt kell vennie: laborvizsgálat, EKG. Arról, hogy ezekre, illetve egyéb vizsgálatokra van-e szüksége, plasztikai sebésze ad felvilágosítást. A hegkorrekcióra szinte minden esetben helyi érzéstelenítésben kerül sor, és körülbelül fél órát vesz igénybe. A hegkimetszés után egy speciális kötés kerül a sebre. A hegkorrekció után rövid megfigyelésre a kórházban tartjuk, majd néhány óra elteltével – kísérővel – hazaengedjük. Szükség esetén 1 éjszakát kórházban kell maradni. Bármilyen kérdés vagy panasz esetén azonnal hívjon minket a megadott telefonszámon, a nap 24 órájában.

A sebészeti hegkimetszés kockázatai
A hegkorrekció során kevés esetben fordul elő komplikáció, szövődmény. Fontos tudni, hogy mint minden sebészeti beavatkozás, a hegkorrekció is kockázattal jár. Azután, hogy plasztikai sebészével mindent átbeszéltek, ismerteti Önnel az esetleges kockázatokat, komplikációkat, és a hegkorrekció utáni teendőket is. Ilyen kockázati tényező lehet az utóvérzés, gyulladás, feszülés, keloidos hegképződés, bőr érzékenységének megváltozása.

Eredmények
A hegkimetszés után közvetlenül egy speciális kötés kerül a műtött területre, melyre vigyázni kell, hogy 10-14 napig ne érje víz! Varratszedésre kb. 10-14 nappal a beavatkozás után kerül sor. Ezután javasoljuk speciális, hegesedést segítő krémek használatát, illetve fontos, hogy a műtött területet ne tegye ki közvetlen, erős napsütésnek, hiszen ez hátráltatja az esztétikus sebgyógyulást. Amennyiben plasztikai sebésze szükségesnek látja, speciális injekciós kezelést is javasolhat a műtétet követő időszakra!

Comments Are Closed!!!
Csatlakozz hozzánk a FACEBOOK-on is
Hogy újdonságaink eljussanak hozzád !