VELASHAPE

dr. Erős András

A proktológia a görög proktos (végbél) szóból származik és a végbél betegségeivel foglalkozó sebészeti tudományt jelenti.

A proktológia az általános sebészetnek a vastagbél egy része, a végbél betegségeinek vizsgálatára, és kezelésére szakosodott területe.

A proktológiai szakrendelésen vizsgáljuk és kezeljük az aranyerességet (külső, belső), a végbél környezetének gyulladásos folyamatait, a béltraktus alsó szakaszának, a végbélnek a különféle elváltozásait, a sok kellemetlenséget okozó berepedéstől, a sipolyon át a nyílás beszűküléséig terjedően.

Előfordulás:

A 40. életév felett mind a nők, mind a férfiak körében egyre gyakoribb az aranyeresség, az 50- 60 év körüli életkorban kb. a lakosság 40 százalékában észlelhető. Igaz, kezdetben a panaszt egyáltalában nem okozó alapfokú, úgy nevezett I. fokú aranyér jelenik meg, azután, kezelés nélkül, hónapok évek múlva a folyamat előre halad és II. majd III. végül pedig IV. fokú a végbélből előeső aranyeres csomóval találkozhatunk.

A terhes nők közel 30 %-a szenved aranyeresség miatt.

A végbél egyéb jóindulatú betegségei (sipoly, berepedés, stb.) is a lakosság jelentős részét érintő elváltozások.

Tünetek:

Gyakran a véres székürítés az első, mely felhívja rá a figyelmet. Ezen kívül persze gyakori még a viszketés, és a fajdalom (székelés után) is.

Kezelés:

Ambuláns, fájdalommentes aranyér kezelés a gumigyűrű felhelyezése az aranyeres csomóra (gumigyűrű ligatúra). Táplálkozási és életmód tanácsadás.

A sipolyok és berepedések is ambuláns műtétek segítségével gyógyíthatók.

Comments Are Closed!!!
Csatlakozz hozzánk a FACEBOOK-on is
Hogy újdonságaink eljussanak hozzád !